Děti a sport

16.05.2018

O víkendu jsem se byla podívat na celodenní závody své dcery v plavání. Nádherný sport. Mnoho energie, mnoho sil a neuvěřitelné nadšení a výkony dětí.

ALE!!!! TY JEJICH SVAČINY

Celý den jsou děti ve vodě, plavou na čas, musí se soustředit, musí dobře dýchat a musí mít dostatek energie.
A víte co jedli? Ledové kaštany, řízky, párek v rohlíku, tousty se šunkou, tatranky..... A to těsně před závody.

Maminky, vím, že děláte pro ty svoje děti to nejlepší, co dovedete, ale takovouto stravou ve dnech závodu jim ubližujete a navíc je tím i nevědomky zpomalujete. Do budoucna jim způsobujete vážné zdravotní potíže a to nejen zažívací

Takováto strava při zátěži je do dětského žaludku velmi těžká, tělo vezme VEŠKEROU krev a energii, aby si "poradilo" s tučným a těžkým jídlem a nemůže se soustředit na podporu a energii svalů při zátěži. Děti jsou vyčerpané, unavené, bolí je břicho nebo se jim chce po sportu zvracet.

Obešla jsem celý bazén a málokde jsem viděla v boxíčkách dětí ovoce, nebo ovocné přesnídávky, domácí buchtu či koláč. K obědu většinou chleba se šunkou, toust nebo řízek, popř. si šli koupit sýr v bulce do kantýny nebo párek v rohlíku.
A to nemluvím o tom, co děti pily a místo fandění a povzbuzování svých kamarádů koukaly do mobilů a hrály si hry.

TAKŽE, MOJE MILÉ MAMINKY SPORTUJÍCÍCH DĚTÍ, tady je návod, co těm našim robátkům dát s sebou na celodenní závody:

K celodennímu pití jim dejte vodu, klidně zředěný 100% džus (nejlépe 1:5 = 1 dílek džusu a 5 dílků vody), čaj (neoslazený)

Snídaně:
Pokud sportuje až za 3 hodiny, klidně jim dopřejte míchaná vajíčka, chleba se šunkou a sýrem
Pokud sportují tříve, chce to již něco sladšího, takže palačinky s tvarohem a marmeládou, rýžová kaše (např. Nomina), vločkové kaše s ovocem

Svačina:
Pokud sportuje dítě celé dopoledne, dejte mi přesnídávky, ovoce, trochu oříšků, domácí pečenou buchtu nebo koláč

Oběd - pokud ještě odpoledne budou sportovat
Určitě NE nic smaženého!!!
Nejlepší jsou rizota, těstoviny - s malým množstvím kuřecího masíčka, zelenina, zapečené brambory, šunkofleky, nudle s mákem

Pokud už sportovat nebudou:
Nejlépe rýže nebo brambory s lehkým masem
Boloňské špagety

Odpoledne jogurt s müsli nebo tvaroh s ovocem

Večeře:
Míchaná vajíčka s kouskem šunky
Hovězí vývar s masem a nudlemi
Čočka s vajíčkem

Pokud budou vaše děti správně jíst a pít při sportu, bude jim dobře a budou plní dobré nálady a energie a pak mohou mít i dobré výsledky.

Je to ale individuální dle sportu. Pokud chcete konkrétně poradit, přijďte.